משלוח חינם עד הבית מעל קנייה 350 ₪ הצטרף לחבר מועדון וקבל 40 ₪  משלוחים לכל הארץ משלוחים גם לחו'ל דרך החנות ב'אטסי'

מהו גולדפילד ומה צריך לדעת על תכשיטי גולדפילד?

עולם התכשיטים כולל קטגוריות רבות ושונות שרובנו איננו מכירים. במיוחד עבור מי שמתעניין/ת בתכשיטים, מומלץ להכיר את הקטגוריה של תכשיטי גולדפילד (Gold Filled), הכוללת מגוון רחב ועשיר של תכשיטי זהב בסגנונות שונים.

מהו בעצם גולדפילד, מה מאפיין ומייחד תכשיטים מסוג זה ומה חשוב ולדעת ולהכיר בנוגע אליהם?

תכשיטי זהב ממולא מתכות – גולדפילד

גולדפילד הוא בעצם זהב אשר ממולא במתכות מסוימות, לרוב פליז או נחושת. המתכות מחוברות לשכבת הזהב באמצעות תהליך של חימום ולחץ, כאשר הזהב מהווה כמובן את השכבה החיצונית והמתכות את השכבות הפנימיות. כך, מתקבל תכשיט שנראה עשוי כולו מזהב, חזק ועמיד, אך בפועל רק שכבה חיצונית מסוימת עשויה מזהב והשאר עשוי ממתכות אחרות. אלו אמנם מתכות זולות יותר, אך לא מדובר כאמור בכל מתכת אלא רק בכאלו המתאימות במיוחד הן מבחינת החיבור היציב והעמיד עם הזהב, והן מבחינת חוזק ושמירה על צורה לאורך זמן.

קיימים סטנדרטים רשמיים ומוגדרים לתכשיטי גולדפילד, על מנת שייחשבו לכאלו. סטנדרטים אלו מפרטים את אחוז הזהב בתכשיט ואת מידת הקראט (לפחות חמישה אחוז זהב ברמה של שניים עשר קראט ומעלה או לפחות עשרה אחוז זהב 10 קראט). רק תכשיטים העומדים בסטנדרט זה אמורים להיות עם החותמת המאפשרת לזהותם, חותמת של האותיות GF (ראשי תיבות של Gold Filled – ממולא זהב). במקרה של תכשיטים עם שכבה דקה יחסית של זהב ייתכן כי החותמת תהיה של האותיות RPG, ראשי תיבות של המילים – Rolled Goled Filled.

תכשיטי גולדפילד – יתרונות וחסרונות

יתרונות משמעותיים של תכשיטי גולדפילד כוללים את העובדה כי מדובר בתכשיטים המכילים זהב ונראים עשויים לחלוטין מזהב, אך מכיוון שחלקם הפנימי אינו עשוי זהב הם כמובן זולים הרבה יותר וזמינים לרכישה עבור רובנו. כמו כן, תכשיטי גולדפילד הם חזקים ועמידים, ויכולים להחזיק מעמד בצורה מצוינת ולשמור על המראה שלהם גם לאורך עשרות שנים.

עם זאת, חלק מתכשיטים אלו עשויים להחזיק מעמד פחות זמן מכך, בפרט כאשר מדובר בתכשיטים בעלי שכבה דקיקה במיוחד של זהב, בהם עושים שימוש באופן יומיומי. לכן, לפני שרוכשים תכשיט גולדפילד כדאי לברר מאיזה קראט הזהב שבתכשיט, כמה אחוז ממנו הוא זהב ומה עובי שכבת הזהב החיצונית. כדאי שציפוי זה יהיה לפחות בעובי של מיקרון אחד, על מנת להבטיח כי מדובר בשכבה עמידה מספיק, שתאפשר לתכשיט לשמור על המראה והשלמות שלו לאורך זמן.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן